
HEJ, IK BEN KRISTEL
"Figure out who you are and be it on purpose"
Deze quote van Dolly Parton, daar doe ik het mee.
In het leven. En in elk merk dat ik help bouwen.
Want branding gaat niet over luid roepen, dansjes maken of je privéleven te grabbel gooien.
Het gaat over kristalhelder klinken.
Over weten wie je bent, en dat dodelijk consequent durven uitstralen.
Ik help jou om precies dát te doen,
zodat je merk resoneert bij de juiste mensen.
Nice to meet you!

Het begon op een marktje
Ze had talent, ze had goesting, maar niet de juiste woorden.
En dan fluisterde iemand:
“Hiernaast is het goedkoper.”
Uit pure frustratie begon ze zichzelf te bewijzen, te overtuigen hoe hard ze wel niet werkte.
Ik dacht: zo hoort het niet.
Ze had geen praat nodig, ze had een merk nodig dat sprak. Dat het juiste publiek deed zingen: “Gimme, gimme more ♫.
♫Gimme, gimme more,
gimme more, gimme, gimme more♫
Britney Spears
THAT'S ME
Van IKEA tot Krstl Clear
Branding is geen laagje vernis. Het is empathie. Het is de brug tussen wat jij voelt en wat je klant hoort.
In mijn 15+ jaar bij IKEA leerde ik hoe empathie werkt in communicatie én design. Hoe witruimte rust brengt. Hoe ritme beweging creëert. Hoe eenvoud vertrouwen wekt.
Vandaag gebruik ik die kennis niet langer voor keukens, podia of winkelinrichting, maar voor geïnspireerde ondernemers met visie. Ik stem hun merk af tot de juiste balans klopt: toon, tempo, kleur, gevoel.
Samen brengen we helderheid in je verhaal, zodat jij met trots je plek op het podium durft te pakken.

EEN OUDE DOOS
Pumps van papier-maché enzo
Dat ik een creatieveling pur sang ben, is niet gelogen.
Als kind was ik verlegen en liever aan het knutselen en schrijven dan aan het praten.
Mijn mooiste herinneringen?
- Een kledingwinkel voor mijn Barbies, gemaakt uit een schoendoos (ze blij toen mijn mama hoge botten kocht die winter).
- Affiches voor een winkeltje in ons tuinhuis.
- Een portret in houtskool.
- Een paar pumps uit papier-maché (don’t ask me how I did it).
Ik droomde ervan ontwerper te worden: schoenen, juwelen, affiches, reclame... het maakte niet uit.
En het werd interieurvormgeving. Al had het niet veel gescheeld of ik was Germaanse gaan studeren,
want taal en betekenis boeiden me minstens even hard.
Vandaag zijn die twee werelden eindelijk perfect gemixt. Ik ontwerp merken die kloppen, in woord én in beeld.
Eigenlijk doe ik nog steeds wat ik toen al deed,
maar dan op grotere schaal, en met meer koffie.
Hoe wijs is da!
Let's dance
Ik geloof niet in mooi om mooi te zijn.
Een sterk merk is geen toeval; Het is zorgvuldig gecomponeerd.
Elke kleur, elke zin, elk beeld heeft een rol in het grotere geheel.
Design is niet het versieren van de muziek; het ís de muziek.
Mijn job?
Zorgen dat jij én je klanten op het juiste ritme mee kunnen bewegen.



Tune in
to stand out
Ik weet hoe het is om duizend ideeën in je hoofd te hebben en niet te weten welke je eerst moet aanpakken. Om te voelen dat er méér in je merk zit, maar het nog niet helder krijgt.
Ik help je niet alleen zien, voelen en horen wat werkt, ik vertaal het ook voor jou.
Ik luister (ook tussen de regels) naar jouw verhaal.
En geef je richting, structuur en durf om te groeien, te creëren en vollenbak jezelf te zijn.

Tune in. Stand out.
Let the music play
Wat mij helpt als ik vastzit in het creatieve proces, of net barst van de ideeën?
Een fikse wandeling in de natuur is altijd een goed idee.
Maar ook deze playlist doet wonderen.
Laat je inspireren....

Als ik niet aan merken werk...
Double trouble
Ik ben mama van een tweeling: twee tienermeisjes die me elke dag herinneren aan wat écht belangrijk is: lachen, lef tonen en jezelf durven zijn.
These girls are on fire!
Drama & decors
Geef mij een kostuumdrama en ik ben vertrokken. Van Outlander tot Downton Abbey - hoe zwaarder de jurken, hoe meer mijn romantische ziel ervan smult.
RIFFS & BEATS
Muziek is mijn zuurstof. Van grunge tot disco, van soul tot deep house, als het maar in beweging brengt.
QUIZ
NERD
Vrijdagavond? Quiznight!
Vier koppen, één stylo, honderd vragen: pure ontspanning.
