top of page

Met KRISTALLISEE geef je jouw onderneming een heldere, vaste en opmerkelijke vorm zodat geen klant eraan kan weerstaan. Ontdek meer

Cookiebeleid

Cookies zijn kleine tekstbestandjes die bij het bezoeken van websites op je computer kunnen worden bewaard.

Een cookie, wat is dat?

In een tekstbestand wordt informatie opgeslagen, zoals bijvoorbeeld je taalvoorkeur voor een website. Wanneer je de website later opnieuw bezoekt, wordt deze cookie opnieuw verstuurd naar de website. Op die manier herkent de website jouw browser en kan bijvoorbeeld je taalvoorkeur worden onthouden.

Cookies hebben meestal ook een vervaldatum. Sommige cookies worden bijvoorbeeld automatisch verwijderd wanneer je je browser afsluit (de zogenaamde sessiecookies), terwijl andere langere tijd op je computer blijven staan, soms zelfs tot je ze handmatig verwijdert (de zogenaamde permanente cookies).

Wie is verantwoordelijk voor het gebruik van cookies op deze website?

DE CRAENE, KRISTEL/KRSTL, met vestiging te 9920 LIEVEGEM, Rozenhof 27, en met ondernemingsnummer 0870.676.156

Waarom gebruiken we cookies?

DE CRAENE, KRISTEL/KRSTL die de beheerder is van deze website, maakt op https://www.krstlclear.be/ gebruik van volgende soorten cookies:

  • essentiële cookies;

  • functionele cookies;

  • analyse cookies;

  • advertentie- en aanbevelingscookies;

  • sociale media cookies.

DE CRAENE, KRISTEL/KRSTL gebruikt essentiële en functionele cookies om de inhoud van haar website te beheren. Deze cookies zijn noodzakelijk voor het goed functioneren van deze website. Deze cookies kan je niet weigeren als je onze websites wil bezoeken.

DE CRAENE, KRISTEL/KRSTL gebruikt daarnaast ook statistische cookies voor de analyses van de website. Deze analytische cookies worden gebruikt om de websitebezoeken (trafiek) te meten. Daarmee weten we onder meer hoeveel keer een bepaalde pagina wordt gelezen. Deze informatie gebruiken we enkel om de inhoud van onze website te verbeteren of als insteek voor een nieuwe campagne rond een bepaald onderwerp waar veel interesse voor is.

Advertentie- en aanbevelingscookies volgen je surfgedrag op onze websites om je gebruikersprofiel samen te stellen. Dit profiel wordt dan gebruikt om advertenties te tonen die bij jouw persoonlijke interesses passen. Advertentiecookies kunnen enkel gegevens verzamelen die iets over je mediagebruik vertellen. Persoonlijke identificatiegegevens worden hiervoor niet gebruikt. Deze cookies vertellen ons iets over het gebruik van onze online diensten zodat we meer gerichter aanbevelingen en suggesties kunnen doen.

Sociale media cookies worden gebruikt om de integratie van sociale netwerksites op onze websites mogelijk te maken. Onze online diensten kunnen elementen van derde partijen bevatten. Dat kan gaan om inhoud die bij een andere partij opgeslagen is, maar die op, in of via onze online diensten worden getoond.

Voorbeelden van sociale media zijn Facebook, Instagram, TikTok, YouTube, LinkedIn, Twitter en Google+. Deze derden kunnen via onze online diensten cookies plaatsen om gegevens te verzamelen. Wij hebben geen invloed op wat sociale media met hun cookies doen. Wij verwijzen hiervoor naar de verklaringen die deze derden hierover geven.

Voor het gebruik van deze analyse cookies, advertentiecookies en sociale media cookies wordt voorafgaandelijk jouw toestemming gevraagd. Deze cookies worden dus allen op uw toestel geïnstalleerd nadat u hiervoor uw akkoord hebt gegeven.

Hoe kan ik zien welke cookies werden geïnstalleerd op mijn toestel en hoe kan ik ze verwijderen?

Als je wil weten welke cookies op jouw toestel zijn geplaatst of als je deze ook wenst te verwijderen, dan kan je hiervoor een instelling in je browser gebruiken. Via de links hieronder vind je meer uitleg over hoe je dit moet doen.

Firefox

Chrome

Safari

Internet Explorer

Firefox (mobile)

Chrome (mobile)

Safari (mobile)

Microsoft Edge


Gebruik je een andere browser? Kijk na of de procedure voor je browser is opgenomen op de website www.allaboutcookies.org/manage-cookies. Deze website bestaat alleen in het Engels

Externe links

De website van DE CRAENE, KRISTEL/KRSTL vermeldt externe links om bepaalde informatie te documenteren. Deze links zijn aangeduid met een icoontje dat aangeeft dat de gebruiker de website verlaat. De activatie van deze links is de verantwoordelijkheid van de gebruiker. Wij raden echter aan om zowel de privacyverklaring als het cookiebeleid van de betreffende website te raadplegen.

Algemene voorwaarden

ARTIKEL 1 – TOEPASSINGSGEBIED

Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle professionele relaties tussen DE CRAENE, KRISTEL/KRSTL, met vestiging te 9920 LIEVEGEM, Rozenhof 27, en met ondernemingsnummer 0870.676.156 (hierna ‘de onderneming’) en de cliënt. Iedere opdracht gegeven aan de onderneming, impliceert van rechtswege de instemming met onderhavige algemene voorwaarden. De uitgevoerde prestaties gebeuren volgens de bijzondere voorwaarden bepaald in een eventuele overeenkomst (bv. de offerte, het aanbod via de website) en volgens de hierna vermelde voorwaarden die integraal deel uitmaken van de overeenkomst met de cliënt. Afwijkingen dienen uitdrukkelijk en schriftelijk door beide partijen te worden aanvaard.


De algemene voorwaarden, onder welke benaming ook, van de klant die afwijken van onderhavige Algemene Voorwaarden van de Dienstverlener zijn niet van toepassing, tenzij in het geval de Dienstverlener deze voorafgaand uitdrukkelijk en schriftelijk heeft aanvaard.


ARTIKEL 2 – TOTSTANDKOMING VAN DE OVEREENKOMST

De overeenkomst komt tussen partijen tot stand en vangt aan hetzij op het ogenblik dat de door cliënt ondertekende offerte door de Onderneming wordt ontvangen en mede wordt ondertekend, hetzij op het moment dat de Onderneming aanvangt met de uitvoering van de opdracht op verzoek van de cliënt, indien deze aanvang op een vroeger tijdstip zou plaatsvinden.


Offertes zijn enkel geldig en bindend binnen de tijdspanne zoals aangegeven op de offerte, of indien er niets werd bepaald, 14 kalenderdagen volgens op de datum van de offerte. Na afloop van deze termijn kan de cliënt de offerte niet meer aanvaarden, tenzij met schriftelijk akkoord van de onderneming. Offertes gelden enkel voor de diensten die hier uitdrukkelijk in werden opgenomen.


Offertes gelden enkel voor de diensten uitdrukkelijk hierin opgenomen. Indien de klant bijkomende diensten wenst, dient er een nieuwe overeenkomst afgesloten te worden tussen partijen.

Indien de Onderneming de door de cliënt ondertekende offerte nog niet heeft ontvangen, worden alle professionele relaties tussen partijen in elk geval beheerst door deze algemene voorwaarden en de offerte, vanaf het moment en voor zover deze offerte hetzij per brief, hetzij per e-mail, hetzij persoonlijk door overhandiging tegen ontvangstbewijs aan de cliënt werden overgemaakt.



ARTIKEL 3 – UITVOERING VAN DE OPDRACHT

De Onderneming voert met de vereiste zorg de toevertrouwde opdrachten gewetensvol, waardig, eerlijk, discreet en in volledige onafhankelijkheid uit, krachtens een middelenverbintenis.


Behoudens andersluidend beding is de Onderneming niet verplicht de juistheid en de volledigheid na te gaan van de gegevens, die de klant of diens aangestelde aan haar overmaken.


De Onderneming zal geenszins aansprakelijk kunnen worden gesteld voor handelingen, verklaringen en gedragingen van zijn klant, van diens aangestelden of van personen die geen deel uitmaken van het kantoor van de Onderneming.


De Onderneming verbindt er zich toe de meeste zorg te besteden aan de uitvoering van de hem toevertrouwde opdrachten, voor zover haar daartoe de vereisten middelen ter hand gesteld worden. Zij kan niet aansprakelijk gesteld worden voor de behaalde resultaten.

De Onderneming mag zich laten bijstaan door medewerkers of deskundigen van zijn keuze en de uit de overeenkomst voortvloeiende opdrachten geheel of gedeeltelijk laten uitvoeren door (een) aangestelde(n) of deskundige(n).


ARTIKEL 4 – RECHTEN EN PLICHTEN VAN DE CLIENT

De cliënt verbindt er zich toe de Onderneming alle documenten, gegevens en informatie die nodig zijn voor de uitvoering van de opdracht tijdig ter beschikking te stellen. De cliënt zal de werkzaamheden verrichten die hem desgevallend op basis van de offerte toekomen.

De cliënt zal elk gegeven, elke gebeurtenis of ontwikkeling die enige invloed zou kunnen hebben op de uitvoering van de opdracht ter kennis brengen van de Onderneming.

Indien de Onderneming hierom verzoekt, zal de cliënt schriftelijk bevestigen dat de verschafte documenten, inlichtingen en uitleg juist en volledig zijn.


De cliënt zal nagaan of de door de Onderneming geleverde documenten en staten overeenstemmen met zijn verwachtingen en met de door hem verschafte informatie, en indien dit niet het geval is, de Onderneming hiervan onverwijld op de hoogte te brengen.

De cliënt blijft o.a. zelf verantwoordelijk (i) voor zijn managementbeslissingen, zijn beleid en bedrijfsvoering; (ii) zijn beslissingen die mogelijkerwijze de diensten van de Onderneming, of het resultaat ervan kunnen beïnvloeden; (iii) de eventuele implementatie die de diensten van de Onderneming zou vereisen evenals eventuele voordelen die dit zou opleveren.

De Onderneming kan bijkomende vergoedingen en/of kosten vorderen die zouden voortvloeien uit de vertraging die de uitvoering van de opdracht zou oplopen door het in gebreke blijven van de cliënt om zijn verplichtingen overeenkomstig huidig artikel na te leven.


Verdere verbintenissen in hoofde van de cliënt ten opzichte van de Onderneming kunnen worden omschreven in de offerte.


ARTIKEL 5 – VERGOEDINGEN EN BETALING

De vergoedingen en kosten worden vastgesteld overeenkomstig de offerte, waarvan de cliënt erkent dat deze algemene voorwaarden integraal deel uitmaken.


De vergoedingen en kosten zijn verschuldigd naarmate de werkzaamheden ten behoeve van de cliënt worden verricht, ook al is een opdracht niet noodzakelijk beëindigd.


Alle rechtstreekse bij derden gecontracteerde kosten die noodzakelijk zijn voor de uitvoering van de opdracht, zijn niet inbegrepen in de vergoedingen en zullen bijkomend aan de vergoedingen toegevoegd en gefactureerd worden. Op schriftelijk verzoek van de cliënt, zal de Onderneming het bewijs van de voor rekening van de cliënt gemaakte kosten voorleggen.

De Onderneming kan een of meerdere voorschotten vragen. Deze voorschotten worden dan verrekend in de eindstaat van vergoedingen en kosten. Voor de oplevering dienen alle facturen te worden betaald, bij gebreke waaraan de Onderneming niet overgaat tot oplevering.


De Onderneming behoudt zich het recht voor met de prestaties pas te starten op het ogenblik dat een gefactureerd voorschot betaald werd door de cliënt.


Facturen zijn betaalbaar binnen de 14 kalenderdagen.


Vergoedingen en kosten worden berekend exclusief belastingen en heffingen.


Laattijdige betalingen geven van rechtswege en zonder dat een ingebrekestelling is vereist, aanleiding tot verwijlintresten aan een intrestvoet van 1% per maand en een conventionele schadevergoeding waarvan het bedrag forfaitair wordt bepaald op 10% van de onbetaalde bedragen met een minimum van 100 EUR. Deze forfaitaire vergoeding zal desgevallend, van rechtswege en zonder ingebrekestelling, verhoogd worden met de vergoeding van de opgelopen invorderingskosten. Bijkomend zullen alle nog niet-opeisbare vorderingen opeisbaar worden.


Alle betwistingen van vergoedingen en kosten dienen per aangetekend schrijven binnen de 14 kalenderdagen na factuurdatum gemotiveerd geformuleerd te worden aan de Onderneming. Indien geen tijdige betwisting de Onderneming bereikt, wordt verondersteld dat de cliënt akkoord gaat met de gefactureerde diensten en wordt de factuur geacht te zijn aanvaard. Na deze termijn wordt de schuldvordering als definitief beschouwd, en is het bedrag op onbetwistbare wijze verschuldigd. De factuur wordt, behoudens tegenbewijs, geacht ontvangen te zijn op factuurdatum, daar deze facturen enkel via elektronische weg worden verzonden.


Betwisting van de facturen geeft geen recht op schorsing van de betalingsverplichting van de cliënt.


De prijzen van de onderneming zijn gebaseerd op de op dat moment gekende kostprijzen. Verhogingen hiervan, die door de onderneming niet konden worden voorzien ten tijde van het doen van de offerte dan wel het tot stand komen van de overeenkomst, kunnen aanleiding geven tot prijsverhogingen.


De onderneming kan niet aan de offerte worden gehouden, indien de cliënt redelijkerwijze kon begrijpen dar de offerte, of een onderdeel daarvan, een kennelijk materiële vergissing of verschrijving bevat, zoals een onrealistische hoger korting of ongebruikelijke lage vraagprijs.


ARTIKEL 6 – OPSCHORTING

In geval van niet-nakoming, van niet-correcte of niet-tijdige uitvoering door de cliënt van zijn verbintenis(sen), bijvoorbeeld in geval van niet-betaling van facturen overeenkomstig artikel 5, heeft de Onderneming het recht om de uitvoering van haar opdrachten op te schorten of uit te stellen totdat de cliënt aan zijn verplichtingen heeft voldaan.


De Onderneming brengt de cliënt hiervan per aangetekend schrijven of per e-mail op de hoogte, de eerste aanmaning voor nog openstaande facturen is hiervoor voldoende.

De onderneming kan in geen geval aansprakelijk gesteld worden voor enig nadelig gevolg m.b.t. de schorsing of uitstel van uitvoering ten aanzien van haar cliënt.

Alle kosten en lasten voortvloeiend uit de opschorting of het uitstel zijn ten laste van de cliënt.

De Onderneming is in alle omstandigheden gerechtigd op betaling van de openstaande facturen met betrekking tot de reeds verrichte werkzaamheden.



ARTIKEL 7 – DUUR EN BEËINDIGING

Tenzij anders overeengekomen, wordt de overeenkomst afgesloten voor onbepaalde duur.

Elke partij kan de overeenkomst, met een schriftelijke en aangetekende kennisgeving en met onmiddellijke ingang, ontbinden, indien een andere partij niet in staat is om haar schulden te betalen of een voorlopige of gerechtelijke bewindvoerder of vereffenaar heeft aangewezen gekregen.

In geval van faillissement van de cliënt is de overeenkomst van rechtswege ontbonden.



ARTIKEL 7.1. – BEËINDIGING DOOR DE CLIËNT

De cliënt kan een einde maken aan de overeenkomst per aangetekend schrijven, voor zover de werkzaamheden van de onderneming nog niet werden opgestart.


Bij een eenzijdige en/of onmiddellijke verbreking van de overeenkomst door de cliënt om welke reden dan ook, dient de cliënt aan de Onderneming een forfaitaire verbrekingsvergoeding van 40% van de in de offerte overeengekomen  vergoedingen te betalen.
De cliënt kan te allen tijde, zonder naleving van een opzeggingstermijn en zonder betaling van een schadevergoeding, de overeenkomst stopzetten, indien de Onderneming kennelijk in gebreke blijft haar eigen verbintenissen, zoals omschreven in onderhavig algemene voorwaarden en in voorkomend geval in de offerte, uit te voeren.


De cliënt zal in elk geval zijn beslissing laten voorafgaan door een geschreven ingebrekestelling aan de Onderneming.



            ARTIKEL 7.2. – BEËINDIGING DOOR DE ONDERNEMING

De Onderneming kan de overeenkomst op elk ogenblik, middels voorafgaande ingebrekestelling en zonder vergoeding beëindigen, indien er redenen zijn die de voortzetting van de professionele samenwerking onmogelijk maken, zoals onder meer, maar niet beperkt tot:


  • omstandigheden die de onafhankelijkheid van de Onderneming in het gedrang brengen

  • de kennelijke tekortkoming(en) van de cliënt ten aanzien van zijn eigen verbintenissen zoals omschreven in deze algemene voorwaarden en in de offerte

  • in geval van WCO, procedure van ontbinding of kennelijk onvermogen van de cliënt;

  • wijziging in het risicoprofiel van de cliënt

  • gebrek aan (tijdige) betaling door de cliënt.


De redenen die de onmiddellijke stopzetting van de overeenkomst verantwoorden, zullen door de Onderneming per aangetekend schrijven aan de cliënt worden meegedeeld.


De Onderneming zal steeds recht hebben op betaling van de uurlonen en kosten m.b.t. de reeds verrichte werkzaamheden en verleende diensten.


           

ARTIKEL 8 – OVERNAME PERSONEEL

De cliënt en de Onderneming verbinden er zich uitdrukkelijk toe om, tijdens de hele duur van de overeenkomst en tijdens een periode van  6 maanden na de beëindiging ervan, ongeacht de reden van beëindiging, geen personeelslid of zelfstandige medewerker van de andere partij, betrokken bij de uitvoering van de overeenkomst, rechtstreeks of onrechtstreeks in dienst te nemen of hem/haar rechtstreeks of onrechtstreeks (bijvoorbeeld via een rechtspersoon) werkzaamheden te laten uitvoeren buiten het kader van een overeenkomst tussen de cliënt en de Onderneming, behoudens voorafgaandelijk schriftelijk akkoord van de andere partij.


Elke overtreding van dit verbod zal aanleiding geven tot een eenmalige forfaitaire schadevergoeding ten bedrage van 2.000 EUR, dit onverminderd het recht van de Onderneming om een hogere vergoeding te vragen indien deze forfaitaire schadevergoeding niet alle schade dekt.


ARTIKEL 9 – AANSPRAKELIJKHEID

De Onderneming kan enkel aansprakelijk worden gehouden voor  opdrachten waarvan wordt aangetoond dat ze door haar werden aanvaard.


De Onderneming kan niet aansprakelijk gesteld worden voor de professionele tekortkomingen  die vóór de inwerkingtreding van de onderhavige overeenkomst door om het even welke partij mochten begaan zijn.


De Onderneming zal geenszins aansprakelijk kunnen worden gesteld voor handelingen, verklaringen en gedragingen van zijn klant, van diens aangestelden of van personen die geen deel uitmaken van het kantoor van de Onderneming.


De maximale en volledige aansprakelijkheid van de Onderneming en haar aangestelden voor de uitvoering van de opdrachten is beperkt tot het bedrag zoals overeengekomen in de offerte. Dit beding geldt niet in geval  van opzet of zware fout van de onderneming of haar aangestelden of bij de niet-uitvoering van essentiële verbintenissen die het voorwerp van de overeenkomst uitmaken, behoudens overmacht en de gevallen beschreven in art. 7.2.


Indien zou blijken dat twee of meer schadegevallen voortvloeien uit één en dezelfde fout, worden zij beschouwd als één enkel aansprakelijkheidsgeval en wordt de aansprakelijkheid derhalve beperkt tot het hoogste bedrag van de bedragen die van toepassing zijn op de betrokken opdrachten of overeenkomsten.


Behoudens andersluidende dwingende wetsbepaling, geeft de schade voortvloeiend uit (a) een verlies van baten, goodwill, handelsopportuniteiten of verwachte besparingen of voordelen, (b) het verlies of de beschadiging van gegevens, of uit (c) onrechtstreeks verlies of schade, in geen geval recht op schadevergoeding.

ARTIKEL 10 – VERWERKING VAN PERSOONSGEGEVENS

Partijen bevestigen alle toepasselijke wetgeving inzake de bescherming van persoonsgegevens (hierna ‘privacywetgeving’) na te leven.


De cliënt bevestigt dat hij de voorwaarden van de privacyverklaring van de Onderneming met betrekking tot de verwerking van persoonsgegevens aanvaard heeft en dat hij op de hoogte gebracht werd van het feit dat de privacyverklaring op ieder moment kan geraadpleegd worden via de website https://www.krstlclear.be/


ARTIKEL 11 – OVERMACHT

De Onderneming is niet gehouden tot nakoming van enige verbintenis tegenover de cliënt indien de nakoming belemmerd wordt door overmacht. de Onderneming is gerechtigd haar verplichtingen op te schorten voor de duur van de overmacht. Ingeval de overmacht langer dan twee maanden zou duren, is de Onderneming gerechtigd om de overeenkomst zonder tussenkomst van de rechter te ontbinden, zonder dat de Onderneming tot betaling van enige vergoeding aan de klant kan worden gehouden.


Onder overmacht wordt verstaan de situatie waarin de uitvoering van de overeenkomst door de Onderneming geheel of gedeeltelijk, al dan niet tijdelijk, verhinderd wordt door omstandigheden buiten de wil van de Onderneming, zelfs al was deze omstandigheid ten tijde van de totstandkoming van de overeenkomst al te voorzien. De volgende gevallen worden alleszins als overmacht beschouwd: machinebreuk, staking of lock- out, brand, oproer, oorlog, epidemie, overstroming, hoog ziekteverzuim, elektrische-, informatica-, internet- of telecommunicatiestoringen, storing in de software, beslissingen of interventies van overheidswege (met inbegrip van weigering of annulering van een vergunning of een licentie), brandstoftekorten en fouten of vertragingen te wijten aan derden.

ARTIKEL 12 – INTELLECTUELE EIGENDOMSRECHTEN

Alle intellectuele eigendomsrechten en afgeleide rechten blijven behouden door de Onderneming.


Onder deze intellectuele eigendomsrechten worden verstaan: auteurs-, merk-, tekeningen- en modellenrechten en/of andere (intellectuele eigendoms-)rechten, waaronder al dan niet octrooieerbare technische en/of commerciële knowhow, methoden en concepten. De inhoud van de website, afbeeldingen, logo’s, tekeningen, foto’s, data, productnamen, teksten, enz. zijn beschermd door het auteursrecht en andere (intellectuele) eigendomsrechten en verdragsbepalingen.


Indien de onderneming documenten overmaakt  dan mag de inhoud van deze documenten onder geen beding door de cliënt worden overgemaakt aan derde partijen, dochterondernemingen, moederondernemingen, partners of medewerkers.


Partijen kunnen hiervan enkel afwijken door middel van een schriftelijke overeenkomst.


ARTIKEL 13 – VOLLEDIGE OVEREENKOMST

De algemene voorwaarden en de offerte zetten de volledige overeenkomst tussen partijen uiteen met betrekking tot de verplichtingen van de Onderneming in verband met de diensten en vervangen alle vroegere overeenkomsten en afspraken die tussen partijen schriftelijk, of mondeling, of stilzwijgend gesloten werden.



ARTIKEL 14 – WIJZIGING

De Onderneming behoudt zich het recht voor om eenzijdig wijzigingen door te voeren in de algemene voorwaarden. Wijzigen gelden ook ten aanzien van reeds gesloten overeenkomsten.


Wijzigingen gaan in een maand na bekendmaking op de website van de onderneming.


Indien de cliënt de wijzigingen van de algemene voorwaarden niet wenst te aanvaarden, heeft deze tot het tijdstip van inwerkingtreding van de wijzigingen, het recht de overeenkomst per aangetekend schrijven op te zeggen op de datum waarop de gewijzigde voorwaarden van kracht worden. Na inwerkingtreding wordt de cliënt geacht de wijzigingen – stilzwijgend – te hebben aanvaard.


ARTIKEL 15 – TOEPASSELIJK RECHT EN BEVOEGDE RECHTBANK

De interpretatie en de uitvoering van de overeenkomst worden door het Belgische recht beheerst.


Elke betwisting van welke aard ook behoort tot de bevoegdheid van de Belgische rechtbanken.

Als een bepaling van deze algemene voorwaarden nietig zou worden verklaard, dan heeft dit geen gevolg voor de geldigheid van de overige bepalingen van deze algemene voorwaarden.

Privacybeleid

Gegevensbeschermingsverklaring

In onze privacyverklaring vindt u meer informatie over de verwerking van uw persoonsgegevens door de Onderneming

Huidig privacybeleid is opgesteld in overeenstemming met de GDPR-wetgeving of verordening 2016/679 van het Europees Parlement.

1. Wie zijn we?

 DE CRAENE, KRISTEL/KRSTL, met vestiging te 9920 LIEVEGEM, Rozenhof 27, en met ondernemingsnummer 0870.676.156

2. Wat doen we?

Wij helpen je bij je merkstrategie, ontwerp je huisstijl en ontwikkelen je website. Ook voor interessante workshops voor gedreven ondernemers kan je bij Krstl Clear terecht.


3. Waarom verwerken wij uw persoonsgegevens?

Jouw persoonsgegevens worden verzameld en verwerkt opdat wij het nodige kunnen in het kader van onze dienstverlening, o.a. communicatie, facturatie, klantenbeheer


Indien wij uw gegevens zouden willen gebruiken voor andere doeleinden, zoals marketing, zal uw expliciete toestemming hiervoor worden gevraagd.


4. Welke gegevens worden verwerkt?

Wij verzamelen alleen de persoonsgegevens die door u werden bezorgd. Zo zal u bijvoorbeeld uw naam en e-mailadres bezorgen indien u zich inschrijft voor de nieuwsbrief of wanneer u gebruikt wenst te maken van onze diensten.


Hieronder vindt u een overzicht van de persoonsgegevens die wij verwerken:

  • Voor en achternaam

  • Geslacht

  • Telefoonnummer

  • E-mailadres

  • IP-adres

  • Overige persoonsgegevens die u actief vertrekt

  • Adres


5. Hoe lang worden uw persoonsgegevens bewaard?

Uw persoonsgegevens worden zo lang bewaard als nodig voor het doel en de opdracht waarvoor ze verzameld werden.


Gegevens die werden verzameld voor andere doeleinden, zoals marketing, zullen worden bewaard, tot u verzoekt tot verwijdering zoals hieronder onder punt 7 omschreven.


Facturatiegegevens worden in elk geval 10 jaar bewaard.


6. Worden mijn gegevens gedeeld met derden?

Uw persoonsgegevens worden beveiligd en alle redelijke inspanningen worden geleverd om de vertrouwelijkheid van uw gegevens te beschermen.


Uw gegevens worden enkel gedeeld met derden indien dit nodig is in het kader van de overeengekomen opdracht, indien er beroep wordt gedaan op derden-leveranciers of ten gevolge van wettelijke verplichtingen.

Uw persoonsgegevens worden nooit met derden gedeeld in het kader van marketing- of commerciële doeleinden.


7. Wat zijn jouw rechten en hoe deze uit te oefenen?

Als je een klacht, vraag of een probleem hebt met de manier waarop wij uw persoonsgegevens gebruiken, neem dan contact op met ons op: hallo@krstlclear.be

Als je ons contacteert om jouw rechten uit te oefenen dan antwoorden wij binnen 1 maand. Uitzonderlijk kan dit langer duren (tot maximum in totaal 3 maanden), maar dan laten wij je binnen 1 maand weten hoe dit komt. Het al dan niet kunnen uitoefenen van je rechten hangt samen met de verwerking en de rechtsgrond.

Zorg ervoor dat het steeds duidelijk is welk recht je precies wil uitoefenen en op welke manier (vb. per e-mail, per post, mondeling, …) je de informatie wenst te krijgen. Houd er wel rekening mee dat we in bepaalde gevallen meer informatie nodig hebben. We willen zeker zijn dat we de juiste persoon helpen.

Recht op inzage

Je hebt het recht om ons te vragen naar de persoonsgegevens die wij over u hebben. We kunnen u een gratis kopie geven, maar dat kan niet voor alle documenten. Wij willen namelijk de rechten en vrijheden van anderen ook respecteren.


Recht op verbetering

Denk je dat jouw gegevens niet juist of actueel zijn? Je hebt het recht om ons te vragen deze te corrigeren.


Recht van bezwaar

Je hebt het recht om ons te vragen om te stoppen met jouw persoonsgegevens te verwerken.

Recht op het beperken van de bewerking

Je kan ons vragen om de verwerking van jouw persoonsgegevens te beperken, bijvoorbeeld wanneer we de juistheid van je persoonsgegevens controleren.


Recht op vergetelheid of verwijdering

Je hebt het recht om ons te vragen uw persoonsgegevens te vernietigen. Indien wij wettelijk verplicht zijn om bepaalde persoonsgegevens bij te houden, kunnen wij wel niet aan dit verzoek voldoen.

Recht op intrekking van uw toestemming

Bij verwerkingen van persoonsgegevens die gebaseerd zijn op jouw toestemming, kan die toestemming intrekken.


8. Klachtmogelijkheden

Indien u een klacht heeft met betrekking tot de verzameling, het gebruik en/of de verwerking van uw persoonsgegevens, kan u steeds contact opnemen met mij op de gegevens vermeld in punt 1.


U heeft ook de mogelijkheid om u te richten tot de toezichthoudende autoriteit:


            Gegevensbeschermingsautoriteit

Drukpersstraat 35

1000 Brussel

+32 (0)2 274 48 00

+32 (0)2 274 48 35

contact@apd-gba.be


Indien u schade lijdt kan u zich ook wenden tot de bevoegde rechtbank.

9. Slotbepalingen

Deze verklaring is van toepassing vanaf 1/08/2023

Wij behouden ons het recht voor het privacybeleid eenzijdig te wijzigen. De meest recente versie van het privacybeleid is steeds beschikbaar op onze website.

Vanaf de publicatie op de website treden de eventuele wijzigingen in werking.


10. Bevoegdheidsbepaling

Deze verklaring wordt beheerst, geïnterpreteerd en uitgevoerd overeenkomstig het Belgisch recht. Het Belgisch recht is exclusief van toepassing bij een eventueel geschil. De Belgische rechtbanken zijn exclusief bevoegd.

bottom of page